Steinerpedagogiset opintojaksot

Steinerlukiossa opiskellaan asioita ja tehdään projekteja, joita ei välttämättä ole mahdollista tehdä muissa lukioissa. Koulussamme järjestettävät erityislukioasemaan perustuvat opinnot mm. liikunnassa, eurytmiassa, käsityössä ja puutarhanhoidossa ovat mukavaa yhteistä tekemistä, ja ne tuovat kaivattua vastapainoa teoreettisemmille opinnoille.

Esimerkiksi historian opintoja, käsitöitä ja kuvataidetta yhdistävä arkkitehtuurin historian opintojakso on ollut suosittu opiskelijoiden keskuudessa.

Lukioaikana tehdään myös kaksi näytelmää, suoritetaan kahden viikon työharjoittelu ja pidetään kolme leiriä, joista yksi suuntautuu ulkomaille. Kts. myös sivulta kansainvälinen toiminta.

Auringonkukkia

Monet koulumme luokista ovat valmistaneet vuosittain Shakespeare-näytelmän englanniksi.