Oppilashuolto

1.8.2014 oppilas- ja opiskelijahuoltoa koskeva lainsäädäntö muuttui. Jos koulun henkilökuntaan kuuluvalla herää huoli lapsesta tai nuoresta, hän ilmaisee sen lapselle/nuorelle  tai lapsen huoltajalle. Henkilökohtainen oppilashuoltoryhmä kootaan lapsen/nuoren ja/tai perheen suostumuksella käsittelemään huolta. Tämän lisäksi on YHR, jonka tarkoitus on hyvinvoinnin ylläpitäminen. YHR kokoontuu kerran viikossa.

Koulukuraattori, koulupsykologi ja kaksi terveydenhoitajaa ovat säännöllisesti tavattavissa koululla.

Vantaan seudun steinerkoulussa on käytössä Verso , restoratiivinen menetelmä erilaisten mielipahatilanteiden hoitamiseen.

versologo.png

Koulun suunnitelma oppilaiden suojaamiseksi väkivallalta, kiusaamiselta ja häirinnältä löytyy koulun Extranetistä